סקר: למעלה ממחצית מהצעירים בישראל מתנגדים לתחבורה ציבורית בשבת

    חיים הלר No Comments on סקר: למעלה ממחצית מהצעירים בישראל מתנגדים לתחבורה ציבורית בשבת
    2:28
    21.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר מאמשינוב הורה: "לנסוע למירון, לא חושב שיש סכנה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע הדיון הציבור על הסטטוס קוו שעלה לאחרונה שוב לכותרות בעקבות החוק החדש שמציע ח"כ מיקי זוהר מהליכוד נערך סקר שהעלה נתונים מפתיעים לפיהן למעלה ממחצית מהצעירים בישראל מתנגדים לתחבורה ציבורית בשבת.

    הסקר נערך באמצעות מכון פאנלס ומטעם עמותת "שערים להגשמת יהדות ישראלית".

    מהסקר עולה כי 44 אחוז חושבים כי יש לאפשר תחבורה ציבורית בשבת בכל מקרה. כ-29% נוספים טענו כי יש לאפשר זאת באופן חלקי בהתאמה לאוכלוסיית העיר. ו-27% השיבו כי אין לאפשר תחבורה ציבורית ביום המנוחה.

    נתון מפתיע במיוחד בסקר הוא כי 52% מקרב הצעירים בין הגילאים 18-20, ועוד 30% מקרב הצעירים בני 21-30 השיבו כי אינם תומכים בתחבורה ציבורית בשבת.

    לעומת זאת, דווקא 8 אחוז מהחרדים חושבים שיש לאפשר תחבורה ציבורית באופן חלקי ובהתאם לאוכלוסיית העיר. כך חושבים גם 28% מהדתיים, 42% מהמסורתיים ו-25 אחוזים מהחילונים.

    בנוגע לשאלת המסחר בשבת חושבים כ-35% שיש לסגור קניונים וחנויות בשבת, 18% נוספים סבורים שיש לסגור רק באופן חלקי. 46% מאמינים כי אין לסגור קניונים וחנויות בשבת כלל. בתשובה לשאלה השיבו רוב הצעירים בעד סגירת החנויות: 64% מקרב בני ה-18-20, בעוד שמקרב בני 51 ומעלה רק 27% השיבו בחיוב. אחוז המתנגדים לסגירת קניונים בשבת בקרב אותה קבוצת גיל (51 ומעלה) הוא 52%. ואחוז המתנגדים בקרב קבוצת הגיל הצעירה עומד על 25%.

    בסקר התברר גם שכ- 80% מהנשאלים נוהגים לקיים סעודת שבת, ו-62.5% נוהגים לערוך קידוש. 9.3% סיפרו כי הם עובדים.



    0 תגובות